Телефон матраци Блян

Йога за по-добър сън

Санскритният корен на думата "йога" означава "да се обедини", санскритската дума за сън е "нидра". Можем да използваме практиката на йога, за да приведем ума и тялото си в красиво, спокойно състояние на баланс, за да спим пълноценно. Представяме ти 5 йога пози, или "асани", които можеш да правиш като ритуал за лягане. Тази проста програма помага да отпуснеш мускулите и да намалиш стреса на ума, за да можеш лесно да заспиш и да спиш дълбоко през цялата нощ.

 

Можеш да правиш тези пози на пода върху постелка, или на леглото си. Идеята е да ти е комфортно и приятно със себе си. Това не е тренировка - просто се отпусни във всяка поза и усети хубаво разтягане.

 

Ако ще правиш йога на леглото си, отдели малко време, за да провериш матрака за всякакви издутини, или вдлъбвания. Ако матракът ти е на възраст между 5 и 7 години, има вероятност да имаш нужда от нов. Удобният, поддържащ матрак е в основата на добрия сън през нощта, затова често проверявай неговото състояние. А сега, успокояващите пози:

 

Котка

Започни на ръцете и коленете си. Ръцете трябва да са под раменете ти; коленете трябва да бъдат раздалечени на ширината на таза. Извий гърба си като купол, като притискаш брадичката си към гърдите, като котка. Издишай, докато извиваш гръбнака. След това, докато вдишваш, освободи гръбнака и го остави да падне. Вдигни брадичката си. Издърпай раменете си назад едно към друго. Повтори тази последователност три пъти. Котешката поза отпуска ума и масажира вътрешните органи, подобрявайки храносмилането и циркулацията.

 

Пеперуда

Седни с прав гръб. Раздалечи коленете си и постави ходилата на краката си, толкова близо до тялото, колкото е удобно, и внимателно се наведи напред. Поза пеперуда помага за отварянето на бедрата и таза, което се усеща особено добре, ако си прекарал много време в седнало положение.

 

Крака нагоре

Легни по гръб, като допреш таза си близо до стената, колкото ти е комфортно. Вдигни единия си крак върху стената пред теб, а след това и другия. Ако трябва да улесниш разтягането, издърпай се малко назад, за да има по-голям ъгъл между краката и стената. Отпусни ръцете си настрани, с длани нагоре. Затвори очи, дишай и се отпусни. Това е обърната поза, което помага да се преодолеят ефектите, които гравитацията има върху тялото през целия ден.

 

Детска поза

Застани на колене, седни назад върху краката и отпусни гърдите на земята, като дупето лежи върху петите. Бавно пусни торса напред, като челото ти лежи върху пода. Сгъни ръцете назад до тялото или, за по-голямо разтягане, ги протегни пред себе си. Тази поза облекчава гърба и успокоява нервната система.

 

Поза труп

Хубаво е да правиш тази поза върху матрака. Легни по гръб, с глава върху възглавницата. Сложи ръцете си настрани, с длани нагоре. Отпусни краката си и затвори очи. Дишай бавно. Тази поза традиционно се прави в края на йога практиката и е любима на много хора. Ще ти се стори много релаксираща.