Как да спиш по-добре, Част I

Woman on bed

Съвет 1

Определи си време за лягане и се придържай към него

От всички съвети за сън, които някога си чел, или чул, най-важният е да се придържаш към един режим на спане. Това означава да си лягаш и да се събуждаш по едно и също време всеки ден. Когато сънят следи редовен ритъм, биологичният ти часовник ще бъде синхронизиран и всичките телесни функции ще се подобрят, включително и качеството на съня. Вероятно се мръщиш, докато четеш този съвет, мислейки си за собствените  проблеми със съня и как имаш всичко друго, освен редовен сън. Просто опитай!

Съвет 2

Елиминирай кофеина от 14:00 часа нататък

Знаем какво си мислиш: те шегуват ли се? Как спирането на кофеина след 14:00 часа. ще ми помогне ми да спя по-добре? Просто е! Кофеинът има живот от около 8 часа, което означава, че нивото му е намалено, но все пак има ефект в твоята система в този период от време. Кофеинът е стимулант и ще те предпази от заспиване и качествен дълбок сън.

Съвет 3

Не пий алкохол в рамките на 3 часа преди заспиване

В продължение на години според изследователите на съня, алкохолът е бил помощник номер едно за заспиване. Според проучвания от 2005 г., 11% от анкетираните използват алкохол като помощ, за да заспят поне няколко вечери през седмицата. Друго проучване показва, че 13% от анкетираните са използвали алкохол за да заспят по-лесно през изминалата година. Въпреки това, истината е, че алкохолът не е решение за по-добър сън. Докато алкохолът може да те накара да ти се приспи, той има и други последици, които развалят здравия сън:

  • Възпира те от достигане на дълбоките етапи на съня
  • Дехидратира те
  • Разбужда те по средата на нощта (обикновено отиваш в банята)

С няколко питиета преди лягане ще увеличиш твоя НБДО сън (небързо движение на очите) (Етапи 1 и 2) и ще намалиш БДО съня (бързо движение на очите). Запомни, че БДО сънят ти помага да организираш и съхраняваш спомените си. Твърде малкото количество БДО сън може да повлияе зле на мозъка и тялото ти. В допълнение, БДО сънят е етап, в който се изгарят най-много калории. Важно е да споменем, че алкохолът е пълен с празни калории, така че пиенето никога не е добра идея, когато се опитваш да спиш по-добре, или да отслабнеш. 

Очаквай втората част на статията следващата седмица.