Не можеш да заспиш? Промени температурата!

Bed

Много възрастни имат проблеми, свързани с безсънието. "Мога да заспя, но се събуждам три-четири часа по-късно", познато ли ви е? Ако се поразровите за съвети, ще откриете нещо, за което може би не сте се сещали: обърнете внимание на температурата в спалнята.

Има хора, които спят на доста студено – около 16 градуса, като използват много одеяла.

Но се оказва, че е прекалено ниска. Лекарите препоръчват температурата да се увеличи до по-комфортните 20 градуса, а хората споделят, че спят много добре и се събуждат наспани и свежи.

Как температурата на въздуха влияе на съня ви

Експертите са съгласни, че температурата във вашата спалня и колко удобно се чувствате в нея, влияе на това как спите. Защо? Когато си лягате, оптималната телесна температура - температурата, която вашият мозък се опитва да постигне - намалява. Гледайте на това като вътрешен термостат. Ако е твърде студено, или твърде горещо, тялото се бори да постигне тази оптимална температура.

Този лек спад в телесната температура приканва към заспиване. Като цяло, ако сте в помещение с по-студена, отколкото твърде топла стая, това е по-лесно да се случи. Но ако стаята стане неудобно гореща или студена, е по-вероятно да се събудите.

Нивото на комфорт на температурата в спалнята ви оказва особено влияние върху качеството на БДО съня (бързо движение на очите), фазата, когато сънувате.

Коя е най-добрата температура за спане?

Препоръчването на конкретен диапазон е трудно, защото това, което е удобно за един човек, не е за друг. Докато типичната препоръка е помещението да се поддържа между 18 и 22 градуса, специалистите съветват да се настрои температурата на удобно ниво, каквото и да означава това за спящия.

Съществуват и други стратегии за създаване на идеални условия за спане. Експерти, съветват да мислите за една спалня като пещера: тя трябва да е хладна, тиха и тъмна. (Прилепите следват тази логика и са шампиони по съня, като спят по 16 часа на ден.) Бъдете предпазливи с възглавниците с мемори пяна, които са удобни, защото се придържат тясно към формата на тялото ви, но може да ви стане прекалено топло. И сложете чорапи на краката си, ако имате студени крака, защото това може да бъде много разрушително за съня.