5 съвета за съня, докато пътувате по празниците

Couple on bed

Може да бъде истинско предизвикателство да успееш да отделиш време за сън в лицето на многото други приоритети в нашия живот, когато сме си вкъщи - от работа до фитнес, до прекарване на време с любимите ни хора. Сънят обаче е и предизвикателство, когато сме на път, както по бизнес, така и за почивка. Изследванията показват, че сме в режим на полет, когато пътуваме, просто защото сме в нова среда. За съжаление обаче, това може да навреди на качеството на съня.

Повечето здрави възрастни хора страдат от липсата на спокоен, възстановителен сън по време на пътуване. Това може да е разочароващо и може да ограничи възможността ви да се насладите на зимната почивка в друга часова зона, или бизнес пътуване за важна среща. Ето няколко съвета как да си починете по време на пътя, независимо от целта:

1. Изберете най-тихата стая

Ако пребивавате в хотел, поискайте стая на разстояние от улицата, и колкото е възможно по-далеч от асансьора. Шумът може да наруши съня ви, особено ако шумовете са непознати в хотелска обстановка.

2. Носете си маска за сън и тапи за уши

Ако няма възможност да си осигурите стая в по-спокойната част от хотела, уверете се, че пътувате с подходящите аксесоари. Препоръчваме ви да пътувате с тапи за уши, за допълнителна защита от шумове и маска за сън, за блокиране на нежеланата светлина.

3. Поддържайте регулярен режим

Когато се намираме в нова среда, може да отнеме повече време, за да заспим, тъй като нашият мозък е нащрек в нова обстановка. Уверете се, че сте отделили време, за да се отпуснете преди лягане. Вземете топъл душ и си носете книга, за да почетете преди лягане, и за да не нарушите съня си, излагайки се пред екрана на телевизора или таблета, телефона.

4. Вземете си възглавницата

В един идеален свят, би било чудесно да си носите матрака с вас, за да сте сигурни, че ще ви е удобно, но за съжаление не се побира в  ръчния багаж! Следващият най-добър начин да се уверите, че имате комфорта от собственото си легло, е да донесете един друг необходим аксесоар за сън - възглавницата. Ако нямате хубава възглавница, можете да разгледате нашите предложения тук, и да си осигурите оптимален комфорт по време на път.

5. Направете движението свой приоритет

Друга чудесна възможност да останете балансирани по време на пътя е да превърнете физическите упражнения в приоритет. Упражненията поддържат вашия биологичен ритъм под контрол и това е особено полезно, когато пътувате през часови зони. Опитайте да правите упражнения сутрин и, ако е възможно, на открито, за да ви помогне да се приспособите към новата часова зона. Това може да помогне и на тялото да се адаптира и да се подобри съня през нощта.